sâmbătă, 27 decembrie 2008

Cutiute, cutioare, sertarase, dulapioare…

Dupa ani de zile in care ma auto consideram o dezordonata, am descoperit cheia ordinii in lucruri: cutiute, cutioare, sertarase, dulapioare.


Am avut o copilarie foarte dezordonata in cam totul. Nu era niciodata ordine la mine in camera. Mergeam pe principiul sa am totul la indemana. Apoi, acum vreo 5 ani, un prieten ITst mi-a reinstalat programele in calculator si a facut ordine prin ele. De atunci am devenit ordonata in programele din calculator.


Acum 4 ani am participat la un training de time management care chiar mi-a schimbat multe atitudini. Trainerul ne explica de ce trebuie sa fim ordonati, pentru a fi mai rapizi in activitatile de la birou. Ne-a aratat un slide cu multe patratele colorate care erau puse la intamplare in imagine si a tinut slide-ul doar 2 secunde. Ne-a cerut sa ii zicem cate patrate sunt acolo. Nimeni nu a ghicit, caci nu a fost timp sa numere. Apoi ne-a aratat aceleasi patrate grupate in 4 grupe de culori diferite a cate 4 patrate si a tinut slide-ul o singura secunda. Toti am ghicit, erau 16 patratele de 4 culori. Waw… De la exemplul asta am prins mania sortarii. De fapt eu mereu puneam lucrurile pe categorii, dar de atunci am si constientizat asta.


Apoi trainerul ne-a intrebat cate e-mailuri avem in inbox. Unul zice 600, altul 2000, altul 800…. Noi ne laudam, trainerul radea de noi. Ce facem cu cu scrisorile din cutia postal? Le citim si le lasam acolo? Nu. Inboxul e cutia postala electronica. Pentru e-mailurile citite exista alte dosare. Cand am ajuns la birou dupa acel training, aveam vreo 700 de e-mailuri in inbox. Am facut curat si de atunci nu am in inbox decat e-mailurile necitite si cele care le-am lasat sa raspund mai tarziu – cel mult 5-6. Odata ce am citit un e-mail si am rezolvat problema din el, fie il sterg fie il transfer in alt folder. Si asa pot spune ca sunt ordonata si in Inbox.


Pana anul asta daca ma intrebai “te consideri o persoana ordonata?” raspundeam ca in calculator sunt ordonata, dar in general sunt dezordonata cu lucrurile.

Greseam.


Mi-am schimbat mobila in casa si acum am suficient loc si multe sertare. Pot sa sortez obiectele si sa le separ pe categorii, fiecare la locul ei. Si am déjà 2 luni de cand nu am mai lasat dezordine in casa.


Nu cred ca intelegeti ce mare realizare este asta. Lavinia cea dezordonata de fapt nu ere chiar asa. Tot ce aveam nevoie erau cutiute, cutioare, sertarase, dulapioare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

daca ai o parere, exprima-te