Cu acest titlu incep o serie de 3 articole care impreuna sustin noua mea teorie referitoare la produsul marketing – nou si imbunatatit. Dupa ce parcurgeti toate cele 3 parti, veti intelege de ce am separat in bucati teoria si nu v-am lasat sa explorati un articol relativ foarte lung.
Am depasit centernarul Marketingului ca stiinta. (desi teoria ne invata ca facem marketing de cand e lumea, istoria Marketingului ca domeniu de studiu este mai recenta. Iau ca referinta anul 1908 cand s-a deschis Harvard Business School care includea in programa cursuri de marketing, dupa ce in 1905 s-a inregistrat primul curs de Marketingul Produselor, predat la Universitatea din Pensilvania. – sursa Wikipedia)
Suntem fericitii beneficiari ai unui secol de cercetare stiintifica si al concluziilor care acum putem afirma cu incredere ca vin dintr-o scoala cu traditie. Marketingul nu mai este o stiinta tanara. Marketingul este un domeniu matur, déjà acceptat ca omniprezent in mediul de afaceri, un domeniu care a intrat pe linia de evolutie ce va duce la recunoasterea meritelor sale si contributiei esentiale in succesul produselor si serviciilor de orice fel, din orice timp.
Ca orice domeniu, marketingul se confrunta cu schimbari, se adapteaza la mediul inconjurator, isi schimba hainele odata cu societatea. Esenta, principiile, teoriile de baza, analizele despre comportamentul oamenilor in anumite situatii, conditiile de indeplinit pentru a avea success, raman in general nechimbate. Dar cum societatea se schimba, iar schimbarile sunt extrem de rapide, marketingul se imbraca in haine noi.
Dupa 100 de ani, conceptele cheie si-au demonstrat valabilitatea. Noile tendinte si abordari nu ii modifica esenta. Desi uneori pare ca vorbim de un alt marketing, cand il denumim ca noul marketing, branding, marketing modern, marketingul secolului 21 s.a.m.d., de fapt vorbim de o cosmetizare a sa. Ceea ce se schimba sunt prioritatile in abordarea elementelor, accentele se pun diferit, ordinea importantei si relevantei unor concept se schimba in functie de evolutiile societatii umane. Marketingul isi schimba aspectul, dar ramane in esenta la fel de valabil ca acum 50 de ani.
Totusi, exista etape in evolutia oricarui organism, iar in ultimii ani marketingul pare sa se confrunte cu provocari noi. Lumea marketingului este putin bulversata, marketingul este lovit, ciupit, atacat de factori de mediu care par sa il erodeze. Nu ne ingrijoram, caci acum e puternic.
Dar Marketingul este si el un produs si este, in mod evident, supus marketingului.
Cum toate produsele sunt afectate de noile evolutii ale socientatii moderne, noul marketing este si el afectat. Exista distorsiuni, evolutii ciudate, mutatii in comportamentul consumatorilor, tendinte noi. Exista un dezechilibru relativ al pietei generale. Astfel si marketingul sufera unele dezechilibre, adaptari, evolutii si tendinte.
Acest articol se refera la schimbarile suferite de produsul marketing.
In zilele noastre marketingul ca organism sufera de doua mari disfuntii – bulimie si anorexie.
Am depasit centernarul Marketingului ca stiinta. (desi teoria ne invata ca facem marketing de cand e lumea, istoria Marketingului ca domeniu de studiu este mai recenta. Iau ca referinta anul 1908 cand s-a deschis Harvard Business School care includea in programa cursuri de marketing, dupa ce in 1905 s-a inregistrat primul curs de Marketingul Produselor, predat la Universitatea din Pensilvania. – sursa Wikipedia)
Suntem fericitii beneficiari ai unui secol de cercetare stiintifica si al concluziilor care acum putem afirma cu incredere ca vin dintr-o scoala cu traditie. Marketingul nu mai este o stiinta tanara. Marketingul este un domeniu matur, déjà acceptat ca omniprezent in mediul de afaceri, un domeniu care a intrat pe linia de evolutie ce va duce la recunoasterea meritelor sale si contributiei esentiale in succesul produselor si serviciilor de orice fel, din orice timp.
Ca orice domeniu, marketingul se confrunta cu schimbari, se adapteaza la mediul inconjurator, isi schimba hainele odata cu societatea. Esenta, principiile, teoriile de baza, analizele despre comportamentul oamenilor in anumite situatii, conditiile de indeplinit pentru a avea success, raman in general nechimbate. Dar cum societatea se schimba, iar schimbarile sunt extrem de rapide, marketingul se imbraca in haine noi.
Dupa 100 de ani, conceptele cheie si-au demonstrat valabilitatea. Noile tendinte si abordari nu ii modifica esenta. Desi uneori pare ca vorbim de un alt marketing, cand il denumim ca noul marketing, branding, marketing modern, marketingul secolului 21 s.a.m.d., de fapt vorbim de o cosmetizare a sa. Ceea ce se schimba sunt prioritatile in abordarea elementelor, accentele se pun diferit, ordinea importantei si relevantei unor concept se schimba in functie de evolutiile societatii umane. Marketingul isi schimba aspectul, dar ramane in esenta la fel de valabil ca acum 50 de ani.
Totusi, exista etape in evolutia oricarui organism, iar in ultimii ani marketingul pare sa se confrunte cu provocari noi. Lumea marketingului este putin bulversata, marketingul este lovit, ciupit, atacat de factori de mediu care par sa il erodeze. Nu ne ingrijoram, caci acum e puternic.
Dar Marketingul este si el un produs si este, in mod evident, supus marketingului.
Cum toate produsele sunt afectate de noile evolutii ale socientatii moderne, noul marketing este si el afectat. Exista distorsiuni, evolutii ciudate, mutatii in comportamentul consumatorilor, tendinte noi. Exista un dezechilibru relativ al pietei generale. Astfel si marketingul sufera unele dezechilibre, adaptari, evolutii si tendinte.
Acest articol se refera la schimbarile suferite de produsul marketing.
In zilele noastre marketingul ca organism sufera de doua mari disfuntii – bulimie si anorexie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
daca ai o parere, exprima-te