luni, 18 mai 2009

Imi caut job, dar nu stiu la ce sa aplic.

…Sau Cum inteleg recrutatorii posturile pentru care recruteaza

De ceva vreme imi caut job.

Da, stiu, am un CV care ii sperie pe recrutatori - cand il vad déjà isi inchipuie ca le cer salariu de 10000 euro/luna si beneficii cacalau. Asta este dezavantajul meu. Pe de alta parte, nici nu prea sunt (adica nu am gasit deloc) posturi care sa mi se potriveasca sau cu care sa ma potrivesc. Eu cred ca a gasi un jo6b si a gasi un partener de viata folosesc cam acelasi criteriu – potrivirea. Ei bine, lasam discursul asta la o parte si intram in subiectul comentariului de azi.

Ce inseamna director de vanzari?

Toate anunturile de Director de vanzari includ cerinte de genul: Cresterea volumului de vanzari; Gestionarea si dezvoltarea portofoliului de clienti; Definirea si implementarea planului de vanzari si marketing; Negocierea si urmarirea derularii contractelor; Promovarea produselor si realizarea target-ului de vanzari, etc. Adica intr-o echipa de 10 oameni, insarcinata cu promovarea si vanzarea produselor companiei, toti ar trebui sa fie directori.

Daca agentul de vanzari se cheama director de vanzari sau sales manager, atunci cum il cheama pe seful lor? Cum se numeste postul celui care trebuie sa organizeze echipa de vanzari, sa stabileasca si sa urmareasca atingerea obiectivelor de vanzari prin motivarea si organizarea directorilor de vanzari cu responsabilitati de agenti comerciali, sa sustina echipa de vanzari in relationarea cu clientii importanti, sa ofere suport in negocieri si in concluzionarea tranzactiilor dificle, etc? Adica daca vreau si pot fi director de vanzari, la ce posturi sa aplic? Ca daca bag in seama posturile de director de vanzari sau sales manager, ajung sa aplic la posturi de agent comercial si imi pierd vremea degeaba in interviuri pentru joburi 1 -pe care nu le vreau si 2- care nu isi permit sa ma tina.

Produsul – are treaba cu marketingul?

Va dati seama ca intrebarea e retorica. Daca ati mai citit pe blogul asta si daca ati vizitat site-ul www.neolevel.ro, déjà stiti raspunsul. Dar angajatorii nu prea stiu. Daca aplici la joburi in marketing, fisele posturilor sunt limitate la comunicare. Prin marketing ei inteleg comunicare – adica un sfert de marketing in viziunea clasica. De-aia nici nu se gasesc joburi bune in marketing, caci este evident ca pe timp de criza, se renunta la serviciile consumatoare de bani, cum ar fi comunicarea. Mai mult de atat, am dat peste fise de post de Manager de Produs care se refera la managementul productiei, si altele la vanzari, sau chiar la comunicare. Deci daca Managerul de produs se ocupa de comunicare, managerul de marketing se ocupa de comunicare, managerul de vanzari de ocupa de comunicarea directa cu clientii… cine face restul de 3 sferturi din marketing? Raspuns posibil: Directorul General, singur(adica doar cu asistenta, caci restul departamentelor comerciale sunt oricum ocupate cu comunicarea si nu mai au oameni specializati si pe marketing).

Deci daca vreau sa aplic la un job in care sa fac munca directorului de marketing, trebuie sa aplic la posturi de General Manager. Ok, prefer sa iau asupra mea toate responsabilitatile organizatiei, decat sa fac un sfert de marketing. (oricum am facut si facultatea de management si am mai tinut in carca companii)

II rog pe cei care ma pot ajuta cu sugestii si informatii despre posturi disponibile, in companii care stiu pe ce planeta se afla, sa imi trimita mesajele respective fara ezitare. Multumesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

daca ai o parere, exprima-te